MERKACTIVATIE; MERK DE BELEVING!

BELEVING – ERVARING – BRANDING – BINDING 

Elk evenement heeft beleving en ervaring als doel. Van festival tot feest, van training tot congres, van tentoonstelling tot themapark, van excursie tot groepsreis. Art of Events is gespecialiseerd in de belevingsgerichte aspecten van events. We weten wat de triggers zijn voor uw deelnemers, gasten, bezoekers of het publiek. We weten wat maakt dat ze wow zeggen in plaats van mwah.

MERKACTIVATIE EN DE ROL VAN EEN EVENEMENT IN DE MARKETING COMMUNICATIEMIX

Merken maken steeds meer gericht gebruik van events als een lijfelijk en echt contact tussen de consument en het merk. Als het goed gebeurd is het dé manier en gelegenheid om de zorgvuldig opgebouwde merkclaim te bewijzen. Uiteraard is een event niet het enige middel. Sterker nog, het is uiteraard de bedoeling om het event te laten integreren in meerdere communicatie middelen om zo in een  in een passend creatief platform, de consument te activeren. Activeren betekent in dit geval het stimuleren van interesse, proberen en loyaliteit oftewel merkactivatie.

MERKACTIVATIE DOOR EEN BETEKENISVOLLE MERKBELEVING

Merkactivatie heeft alleen kans van slagen wanneer er een zo volledig mogelijk inzicht is in wat de consument wil en waarom. Waarom zouden consumenten anders wél deelnemen aan een merkbeleving terwijl ze een dag ervoor zonder met de ogen te knipperen weg zappen bij een commercial van dezelfde klant of een folder daarvan niet of nauwelijks bekeken wegdoen bij het oud papier.

VOOR- EN NADELEN VAN EVENEMENTEN ALS INSTRUMENT BIJ MERKACTIVATIE

Evenementen hebben bij merkactivatie veel voordelen t.o.v. andere communicatiemiddelen zoals net aangegeven:

  • Bij deelname aan een evenement ligt het initiatief bij de doelgroep. Hierdoor staan ze meer open voor de boodschap,
  • Bij een evenement zijn er veel mogelijkheden voor persoonlijk contact met de doelgroep en de “attentietijd” is zeer lang in vergelijking tot de andere aangegeven communicatie middelen,
  • Bij een evenement kan er worden ingespeeld op alle zintuigen van de doelgroep (zien, voelen, horen, ruiken, proeven)
  • Bij een evenement kunnen er vrij gemakkelijk persoonlijke gegevens van de deelnemers worden verzameld die later gebruikt kunnen worden voor vervolg acties.

Er zijn ook risico’s/ nadelen aan de keuze voor een evenement als onderdeel van merkactivatie. Een evenement heeft vaak een eenmalig karakter. Uiteraard kan het jaarlijks terugkeren en dat gebeurd ook vaak als het een geslaagde vorm is, maar het is in de regel niet vaker als eenmaal per jaar. De kosten (organisatie en deelname) liggen meestal hoog. Het afbreukrisico is verhoudingsgewijs hoog en het kost veel tijd zowel voor, tijdens als erna en ook het meten van het langetermijneffect op de doelgroep is soms lastig.

MERKACTIVATIE …. KNOW HOW TO WOW!

Evenementen passen bij merkactivatie helemaal in deze tijd en zijn het instrument bij uitstek om de beoogde doelgroep een gerichte memorabele en bijzondere ervaring te geven. Lukt zo’n zinvolle belevenis dan biedt dat de ontvanger inspiratie, motivatie, positieve energie en ongekende mogelijkheden om het merk op precies de gewenste manier te activeren! Wij geloven heilig in evenementen bij merk activatie, maar het is een letterlijk en figuurlijk een vak apart!

MERKACTIVATIE OP MAAT TOT IN ELK DETAIL

Voor elke klant maken we individuele concepten en beleving gericht op hun merkwaarden en merkbelofte. De missie en boodschap van het merk en/of bedrijf vormgegeven in een bijzonder event en neergezet met aandacht, inventiviteit en passie. Als bureau zijn we voor u graag en altijd op zoek naar het juiste verhaal, de passende context en met liefde voor details. Als er vervolgens Art of Events op het ontwerp staat, dan zit er ook Art of Events in!

 

 

Lees meer
Stuur door
BEL ONS: 030 744 0784
Offerte