BELEVING VAN CULTUUR EN GESCHIEDENIS DOOR HET ORGANISEREN VAN EVENEMENTEN IN DE FORTENMAAND!

  • BELEVING, BINDING, BRANDING!

DE EVENEMENTEN IN DE SEPTEMBER FORTENMAAND TROKKEN IN 2012 CIRCA 80.000 BEZOEKERS. DANK DAARVOOR!

Vanaf 2010 tm 2012 heeft Art of Events via een jaarlijkse pitch uiteindelijk de Fortenmaand mogen organiseren in opdracht van eerst het Nationaal Projectbureau NHW en in 2012 in opdracht van de Stichting Liniebreed Ondernemen. Deze Nationale Fortenmaand vond vanaf 1993 elk jaar plaats in de gehele maand september met veel evenementen op verschillende locaties. De meeste forten, kastelen en vestingsteden openen dan hun deuren voor publiek en er waren speciale activiteiten voor kinderen en volwassenen op het gebied van de beleving van kunst, cultuur, theater en historie.

  • In 5 provincies, op 46 forten, 2 kastelen,  5 vestingsteden en al het platteland en water ertussen!

  • VIER CATEGORIEËEN OP MERK EN BELEVING VOOR EEN MULTICULTURELE DOELGROEP VAN ALLE LEEFTIJDEN!

  1. KUNST EN GESCHIEDENIS
  2. MUZIEK EN THEATER
  3. ETEN EN DRINKEN
  4. GROEN EN ACTIEF

Het doel van de Fortenmaand was vooral  het vergroten van de naamsbekendheid van én het bezoek aan en de beleving van de Nieuwe Hollandse Waterlinie bij een breed publiek (regionaal en nationaal). Tevens was het van belang te zorgen voor een goed verdienmodel in de Fortenmaand. In de jaren dat wij dat deze opdracht gegund werd hebben we de Fortenmaand kunnen ombouwen van een zeer traditioneel ingerichte maand met vooral informatie en meestal kleinschalige activiteiten tot een eigentijdse, meer festivalachtige maand gericht op beleving met een grote variatie aan kleinschalige en grote activiteiten voor een zeer brede doelgroep met uiteindelijk binnen 3 jaar een verdubbeling van het bezoekersaantal van iets meer dan 40.000 naar een kleine 80.000 bezoekers. Art of Events was binnen de Fortenmaand eindverantwoordelijk over het concept, de organisatie, realisatie, communicatie, beleving en uitvoering van de Fortenmaand. Meer hierover kunt u vinden in de specifieke jaar edities van Fortenmaand.

  • REFERENTIES EN REACTIES OVER DE SAMENWERKING BIJ EN ORGANISATIE VAN DE FORTENMAANDEN

Projectbureau Nieuwe Hollandse Waterlinie

‘Art of Events heeft voor het Projectbureau Nieuwe Hollandse Waterlinie in 2010, 2011 en 2012 het culturele evenement Fortenmaand georganiseerd. In het complexe spelersveld met diverse stakeholders en verschillende belangen, wist Art of Events een gezamenlijkheid te creëren op relationeel gebied alsmede de uitstraling en beleving van het evenement. Bovendien heeft de Fortenmaand een belangrijke groei doorgemaakt in drie jaar tijd; van een topdown gestuurd overheidsevent naar een eigentijds publieksfestival met beleving en gepaste communicatiemiddelen. Dit heeft geresulteerd in zowel meer bezoekers als meer, diverser en kwalitatief aanbod van het Fortenmaandprogramma.’

Jessica Amelia Drivin by Jèck – communicatiebureau

Co-creatie! Dat is het woord dat direct bij me bovenkomt als ik aan Art of Events denk. En zo zijn er nog wel wat woorden, zoals; flexibel, improvisatie, beleving, functioneel, passie en aandacht. Het ‘samen’ werken en er alles uithalen wat er inzit, heb ik in mijn samenwerking met Art of Events als heel prettig ervaren. We hebben samen aan de voet gestaan van het ontwikkelen van een ondernemersnetwerk voor de  Nieuwe Hollandse Waterlinie en het opnieuw in de markt zetten van de daarbij behorende Fortenmaand en met succes! Daarin was co-creatie een must, omdat er landelijk zoveel partijen bij waren betrokken op zoveel verschillende lagen en niveaus. Schakelen, bijsturen en innoveren en alle partijen bij elkaar houden was daarin een pittige opdracht. Dat is een buitengewone kracht die Art of Events bezit, omdat ze openstaan voor je verhaal, echt naar je luisteren en je serieus nemen. Ja echt het bestaat nog!

 

Lees meer
Stuur door
BEL ONS: 030 744 0784
Offerte