merkactivatie door merkbeleving

Merkactivatie door evenement ‘The Glenlivit Alpha Experience’


Een fantastisch evenement van Pernod-Ricard voor de introductie van een fantastische whiskey!

Op 1 juni 2013 vond het event plaats ter gelegenheid van de introductie van The Glenlivet Alpha, een exclusieve single malt whisky Precies een maand van tevoren had online de lancering plaatsgevonden op Facebook.com/TheGlenlivet<https://www.facebook.com/theglenlivet/app_406821989412224?ref=ts> . met een sterke focus op de zintuigen ‘zien, ruiken, proeven en voelen’. Op het evenement vond de onthulling over de werkelijke inhoud plaats. Bezoekers van het event waren de uitverkoren mensen uit The Glenlivet communitie (The Glenlivet Guardians), waarvoor ong. 2 maal per jaar een activiteit wordt georganiseerd, aangevuld met bloggers. Tijdens dit event konden zij The Glenlivet Alpha exclusief komen proeven. Het aantal bezoekers was vastgesteld op max. 120

Merkactivatie in optima forma!

Het exclusieve “verhaal’ van de The Glenlivet Alpha vond plaats in CitySence. Een prachtige 4D locatie  die in staat was om letterlijk en figuurlijk in hoge mate de zintuigen te prikkelen. Door een uitgekiend infotainment programma met originele en smaakvolle accenten op de beleving van alle zintuigen werd de The Glenlivet Alpha onthuld op een manier die de juiste indruk maakte en bleef hangen bij de doelgroep. Kortom; het juiste verhaal in de letterlijk en figuurlijk bijzonder vormgegeven ruimte met liefde voor het accent.

Merkactivatie ‘The Glenlivet’ door prachtige samenhang van alle onderdelen van het evenement!

In het concept kwam The Glenlivet Alpha voortdurend naar voren in de afzonderlijke programmaonderdelen: in de inhoud van de presentaties, de vormgeving, het entertainment en prikkelden de verschillende onderdelen in samenhang alle zintuigen.

Een paar succesvolle onderdelen uit het evenement.

The Glenlivet Experience.

Volledig op maat gemaakte vliegtuigtrolleys die onder begeleiding in het loungegedeelte opgesteld stonden. Deze trolleys (goud gespoten om de rijkheid van de Whiskeys te accenturen met een afbeelding vanThe Glenlivet Alpha op de opengeslagen deur. De inhoud van de trolleys wordt door zwarte ingespannen doek verhuld. In het doek zijn twee gaten met arm mouwen aangebracht waardoor de gasten alleen maar kunnen voelen wat zich in de trolleys bevind. De winnaar van het juiste inschatten van de inhoud (10 ingrediënten) werd verrast met exclusieve whiskey

Cress Proeverij

In afwachting van de whiskey nosing & tasting konden de gasten hun smaakpupillen testen door een experiment aan te gaan en groenten te proeven met zeer bijzondere smaaksensaties die afgeknipt moesten worden van zeer bijzondere plantjes. Aaan de tafel kon vervolgens gezamenlijk bepaald en geraden worden wat nu precies geproefd werd. Dit experiment verhoogde de interactie en bracht een bijzondere zintuiglijke ervaring met zich mee.

Whiskey nosing & tasting

Whiskey nosing & tasting op hoog niveau verzorgd door niemand minder dan Wim de Ridder ; Brand Ambassador Whisky’s van Pernod Ricard Nederland.

The Glenlivet whiskey Quiz.

Quiz per tafel met allerlei leuke en bijzondere wetenswaardigheden. Deze quiz vond plaats onder leiding van Frank Meinster; Senior Brand Manager Whisky’s at Pernod Ricard Netherlands. Ook hier werden de winnaars verrast met een zeer bijzondere exclusieve fles whiskey.

Reacties op de merkactivatie van The Glenlivet door ‘The Glenlivet Experience’ (deelnemers en opdrachtgever):

Michel C: The Glenlivet Alpha tasting was zeker leuk, zeer verrassend. Ik vond het allemaal heel leuk gedaan. Heel leuk hoe ze de links deden met de verschillende whiskies naar de Alpha toe. Het was een hele mooie en unieke ervaring voor mij en mijn vriendin.

Steven: Ik vond het een zeer geslaagde opzet van het evenement en het proeven van de Alpha t.o.v. de andere The Glenlivets was top!

Pernod: On June 1st, Dutch Guardians gathered for an exclusive tasting of the mysterious The Glenlivet Alpha. In order to excite their senses, various activities challenged their ability of sight, smell, taste, and feel. The highlight of the afternoon was the tasting of The Glenlivet Alpha, alongside other The Glenlivet expressions like The Glenlivet Nàdurra and The Glenlivet 21 Years Old. We would like to thank all attendees for making this afternoon memorable, with a special thank you to Art of Events for their ideas, organising and realising of this fantastic event together with Eefje Knibbeler (Jr. Brand Manager Whisky’s
Pernod Ricard Nederland) and last but not least of course our  Glenlivet Ambassador Wim de Ridder and his wife Marijke!
Lees meer
Stuur door
BEL ONS: 030 744 0784
Offerte